
Indywidualny wywiad pogłębiony – jego metodologia zakłada prowadzenie szczegółowej rozmowy z respondentem na określony temat. Celem wywiadu jest poszerzenie wiedzy na interesujący nas temat badania, np. źródła satysfakcji respondenta, poprzez stawianie pytań o charakterze eksploracyjnym, które mają wyjaśnić, pomóc zrozumieć interesujące nas zagadnienie. Metoda ta jest najlepszym rozwiązaniem do tematów trudnych, intymnych i wymagających szczególnego pogłębienia. Prowadzimy zarówno wywiady pogłębione w fokusowni z możliwością podglądu przez klienta jak i w domu respondenta, w biurze, w innym neutralnym miejscu. Przeprowadzamy również pogłębione wywiady telefoniczne z osobami, które mają bardzo ograniczony czas, np. lekarzami, szefami firm, urzędnikami wysokiego szczebla.

Moderowane wywiady grupowe to dyskusja kilku osób skoncentrowana na określonym temacie. Pozwala poznać i zrozumieć potrzeby i preferencje konsumentów. Rozmowa w grupie to uchwycenie typowej argumentacji, procesów negocjacji i kształtowania postaw w warunkach społecznych interakcji. Jego ważną zaletą jest plastyczność umożliwiająca bieżące reagowanie na pozyskiwaną wiedzę, (np. pogłębianie interesujących zagadnień, wprowadzanie nowych technik z wywiadu na wywiad), kreowanie nowych pomysłów.
Prowadzimy różnego rodzaju wywiady grupowe, kierując się optymalizacją rozwiązań: mini FGI, Extended FGI, Eksperckie, Kreatywne, Affinity, Brief FGI.

Rozmowa moderatora z dwoma (Diada) lub trzema (Triada) respondentami. Kontrolowana dynamika interakcji przy zachowaniu wysokiego poziomu pogłębienia tematu. Dobra metoda dla uchwycenia procesów decyzyjnych. Stanowi bardzo atrakcyjną alternatywę dla wywiadu indywidualnego. Diady oraz Triady, charakteryzuje żywa dynamika, a więc sprawdzają się tam, gdzie konieczna jest interakcja pomiędzy konsumentami przy jednoczesnym głębokim zrozumieniu indywidualnych postaw.

Warsztaty najczęściej stanowią ostatni etap projektu. To właśnie tutaj na podstawie uzyskanych wyników badania wypracowywane są w aktywnych grupach, nowe koncepcje i plany marketingowe. W warsztatach mogą brać udział osoby odpowiedzialne po stronie klienta za różne zadania, np. marketing, agencje reklamowe, a także kreatywni respondenci.

Badania etnograficzne pomagają zrozumieć mechanizmy rządzące zachowaniami konsumpcyjnymi grup docelowych, umożliwiają obserwację naturalnego obcowania z marką i produktem. Są nieocenionym źródłem inspiracji i insightów konsumenckich. Do wiedzy o konsumencie i rynku wnoszą nowe wątki, zaskakują świeżością spojrzenia. Pozwalają „podglądać” świat konsumenta, podążać śladami jego wyborów, decyzji i codziennych, automatycznych czynności.